Det var Gud som skapade Colan - Moa

Var hos tandläkaren i dag. Jag kan stolt meddela att trots tandläkarrädsla och ångest pallrade jag mig dit( kan ha haft någonting med att det kostar 300 rikstaler annars). Väl i undersökningsrumet, i stolen från helvetet, frågar tandis mig - Dricker du mycket läsk?. Nej svarar jag med hennes händer nedtryckta i min mun. Vad skulle jag säga? Jag är beroende av cola, dricker det varje dag.. Skulle inte tro det, speciellt inte när jag blåljög nån minut tidigare när hon ställde samma fråga. - Nej, läsk dricker jag bara på helgerna.

Konstigt säger hon då, för du har vad vi brukar kalla läskslitage på dina tänder. Hmm, man ska nog inte ljuga för sin tandläkare? Så med en ny resetandborste i väskan och sån där illasmakande gegga i munnen sitter jag här nu... Sista året med gratis tandvård, jippie! Kanske ska jag göra som Maria och bara ge upp. Tänderna är ju ändå åt helvete som hon säger de. Sluta dricka coca-cola ska jag då verkligen inte göra. För som vi kom fram till i går...Det var gud som skapade colan! Vem annars liksom?




Kommentarer
Postat av: linnea

hahaha sant! ps. ljug aldrig för en tandläkare, de ser på direkten ifall du håller på med saker som förstör tänderna, men det har du nog redan märkt nu;)!

2011-05-05 @ 17:16:49
URL: http://ghostflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0