plugghäst, my as - Moa

Jag har i nästan hela mitt liv blivit kallad alla möjliga namn tex. pluggis,plugghäst,tönt osv. Det här är ju till en viss del sant. Jag pluggar mycket och för mig är det viktigt att nå höga resultat på prov och kurser. Men är det så himla hemskt då? Att jag vill nå någonstans i livet, just nu vet jag inte vars jag vill komma men jag vill ha så många möjligheter jag kan då det är dags att välja. Ändå kan jag ta illa upp när jag blir kallad dessa namn, hur sanna de än är. Många säger det med en avsky i rösten som jag verkligen stör mig på. Jag har ett liv trots mina höga satsningar och jag förstår inte varför folk känner ett så stort behov att tracka ner  på sådana som bryr sig om betygen. Nu säger jag inte att jag är mobbad eller att någon har sagt det på senaste tiden men det har hänt, lappar och pilar. Hur omoget det än är, har det förekommit. Därför känns det bra att få veta att jag fick mvg på matte nationella! Nationella prov är inget man pluggar för, utan det känns som det visar om man än naturligt smart istället för pluggsmart. Och det känns underbart, matte&engelska nationella Mvg. Och jag vet att man ska spela oberörd och inte berätta för någon om sina prestationer, men jag är stolt och jag vill att alla ska veta hur duktig jag har varit!


jag är bara jag

Kommentarer
Postat av: madde

och nog är du allt bra du moa!!

2009-06-03 @ 03:04:11
Postat av: Mama

Jag är stolt!!!!

2009-06-03 @ 21:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0